Adat visszaállítás Seagate (Maxtor) merevlemezekről
Ahogy azt nem rég a Seagate is megerősítette, egyes SATA csatolófelületű merevlemezei kritikus hibákat tartalmaznak. A meghibásodás folytán a merevlemez egésze elérhetetlenné válik, illetve a tárolt adatok is elvesznek.
A probléma kizárólag SATA csatolófelületű Seagate és Maxtor merevlemezekre szorítkozik. A gyártó szerint a hiba a lemez firmware-jének mikrokódjában található, amelyeket 2009. január 12-ig egy meghibásodott minőségbiztosítási gyártószalagról kerültek le.
Az alábbi régiók érintettek
Tisztában kell lenni azzal, hogy a szóban forgó hiba nagyon nagy valószínűséggel a felsorolt adathordozók esetében a tárolt adatok sérüléséhez vagy elvesztéséhez vezet. Az alábbi képen a pirossal jelölt részek a Seagate és Maxtor lemezek firmware hibája okozta meghibásodássok által leginkább érintett területeket ábrázolják. A térkép a tényleges tapasztalatokat összegzi, de a veszélyeztetettség valójában világméretű.
Mely lemezeket érint a hiba?
Az alábbi SATA csatolófelületű Seagate / Maxtor merevlemezek mindegyikét érinti a hiba:
- Barracuda 7200.11
- Barracuda ES.2
- DiamondMax 22
- SV35.3
- SV35.4
- Pipeline HD
- Pipeline HD Pro
Mindegyik merevlemez, amelyet 2009. január 12-e előtt gyártottak és a meghibásodott minőségbiztosítási gyártószalagról kerültek le, érintett.
Az érintett lemezek konkrét modellszámai:
Seagate Barracuda 7200.11 |
ST3160813AS ST3320613AS ST3320813AS ST3500320AS ST3500620AS ST3500820AS ST3640323AS ST3640330AS ST3640530AS ST3640623AS ST3750330AS ST3750630AS ST31000333AS ST31000340AS ST31500341AS |
Maxtor DiamondMax 22 |
STM3160813AS STM3320614AS STM3500320AS STM3640323AS STM3750330AS STM31000334AS STM31000340AS |
Seagate SV35.3 |
ST3500320SV ST3750330SV ST31000340SV |
Seagate SV35.4 |
ST3320410SV |
Seagate Pipeline HD |
ST3160310CS ST3250312CS ST3320310CS ST3500312CS ST3500414CS ST3500321CS ST31000322CS ST31000424CS |
Seagate Barracuda ES.2 |
ST3250310NS ST3500320NS ST3750330NS ST31000340NS |
Seagate Pipeline HD Pro |
ST31000533CS |
A hibás merevlemezeket külső meghajtókba, mint a Seagate FreeAgent Desk-be vagy a Maxtor OneTouch 4-be is beépítették.
A modellszámot közvetlenül a merevlemezre illesztett matricán találjuk:
Hogyan jelentkezik a hiba?
A hibajelenség sokkal kellemetlenebb, mint a megszokott merevlemez meghibásodások. A kockázatnak kitett lemezek egészen a legutolsó pillanatig rendeltetésszerűen üzemelnek. Az átlagos felhasználó csak akkor veszi észre a hibát, amikor egyszerűen nem tudja elindítani a számítógépét, vagy külső meghajtóját.
A meghibásodott lemezt vagy nulla kapacitású lemezként ismerik fel (a diagnosztizáló szoftver LBA 0-nak jelzi), vagy a detektálási folyamat „lefagy” (folyamatosan világít a „BSY” led), vagy a lemezt egyáltalán nem ismeri fel a rendszer (BIOS függő).
A probléma megelőzhető
A számítógépe az érintett merevlemezek egyikén tárol adatokat, és nem szeretne egy napon kellemetlen meglepetéseket átélni, megelőzheti a problémát;
- A veszélyeztetett lemezt kicserélheti
- Megjavítathatja a hibás firmware-t
Bármely megoldást is választja, fontos, hogy a gyártó által is jelzet hibát mihamarabb orvosolja. Ha bizonytalan, hogyan is járjon el, vegye fel velünk a kapcsolatot. Az Önnek leginkább megfelelő adatmentési megoldást ajánljuk.
Hogyan tovább, ha a hiba már jelentkezett?
Ha fent ismertetett hiba áldozatává vált, és szüksége van az adataira, az egyetlen megoldást az adatmentés.
Ha a merevlemezen nem tárolt fontos adatokat és a merevlemez még érvényes garanciával rendelkezik, javasoljuk, hogy azt vigye vissza a vásárlás helyszínére.
Mik az esélyei az adatmentésnek?
A DATARECOVERY ez idáig az esetek 100% sikeresen tudta visszaállítani az elveszett adatokat. A legmodernebb műszaki berendezésekkel, tapasztalt technikusokkal rendelkezünk, és szükség esetén szívesen visszaállítjuk az Ön adatait is.
Ugyanakkor nem győzzük hangsúlyozni: óvakodjon a félprofesszionális megoldásoktól, vegye fel velünk a kapcsolatot.